רה"מ נכנע למתקפה התקשורתית: "המצב בכותל לא ישתנה"

אתר קול חי No Comments on רה"מ נכנע למתקפה התקשורתית: "המצב בכותל לא ישתנה"

בש"ס הגישו הצעת חוק שמבקשת לחייב התנהגות נאותה בכותל המערבי ולקנוס את המפירים אותה. ראש הממשלה נתניהו הגיב: "מקובל על כולם שהחוק לא יעלה כעת. וגם אם היה עולה הוא לא היה עולה עם סעיפים פליליים"

צילום: הקרן למורשת הכותל
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סערה חדשה: מתקפה על הממשלה בכלי התקשורת הכלליים על רקע הצעת חוק שתידון ביום ראשון הקרוב בוועדת השרים לענייני חקיקה, שתאסור על התנהגות בלתי הולמת ברחבת הכותל המערבי ותחייב בין היתר הגעה למקום בלבוש צנוע, כפי שקיים במקומות רבים ואף במשכן הכנסת.

לפי ההצעה שהגישו בסיעת ש"ס, עריכת תפילה מעורבת, נגינה בכלי נגינה, עישון או התנהגויות אחרות שאינן תואמות את אופי המקום הקדוש – יגררו קנס 10 אלף ש"ח או מאסר של חצי שנה. החוק נועד ככל הנראה למנוע את אותן פרובוקציות שמקיימת קבוצת "נשות הכותל" במקום הקדוש בכל ראש חודש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להצעה: "שמעתי הבוקר את הכותרות על הכותל ואני מבקש להרגיע וגם להבהיר: הסטטוס קוו בכותל, שיקר לכל עם ישראל, יישמר כפי שהוא היום. אני שוחחתי גם עם חבריי, ראשי הסיעות, ומקובל על כולם שהחוק לא יעלה כעת. וגם אם היה עולה הוא לא היה עולה עם סעיפים פליליים על לבוש או כלי נגינה שנכתבו לפני 40 שנה והם לא מקובלים על אף אחד. ולכן הכותל יישאר בדיוק כפי שהוא היום".

video
play-sharp-fill
שר התרבות והספורט מיקי זוהר, כתב כי "הכותל המערבי שייך לכל עם ישראל וקדוש לכל יהודי ויהודייה ואין צורך בחוקים כדי לשמור על קדושת המקום. שמירת הסטטוס קוו קריטית לשמירה על אחדות העם. "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום".

ח"כ דן אילוז (הליכוד): "הכותל מחבר בין כולנו. הוא סמל ציוני ויהודי שאותו אסור להפוך לסלע מחלוקת. הסטטוס קוו במקום הוא אמנם ויתור עבור כל צד, אך שינוי הסטטוס קוו יפגע ביכולת של הכותל לחבר בינינו. אסור לאפשר פגיעה שכזאת".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב: "לאף יהודי, מכל זרם שהוא אין בעלות על המקום הקדוש ביותר לעם היהודי. הכותל המערבי שייך לכולם, לדתיים ולחילונים, לימין ולשמאל ועלינו לשמור עליו כמקום המאחד בין כל חלקי העם. אני קורא לנתניהו – השאר את הפוליטיקה מחוץ למקום הקדוש לנו ביותר. אל תקרעו את הכותל מהעם היהודי".

מנגד, ארגון עם אחד, הפועל לחיזוק הקשר בין ישראל ליהדות התפוצות על בסיס המורשת המשותפת, ברך על הצעת החוק של הממשלה להסדרת מנהג המקום בכותל המערבי: "לאחר שנים של הזנחה, סוף כל סוף הממשלה נוקטת בצעדים הנדרשים כדי להבטיח שמיליונים של המתפללים המסורתיים יוכלו להתפלל בכותל בלי הפרעות ובלי פרובוקציות," מסרה לאה אהרוני, מנהלת פעילות של עם אחד בישראל. "מאז 2003 נשות הכותל יכול להתפלל בשקט ברחבת קשת רובינסון, אך במקום זאת בחרו לטרלל מדי חודש את אלפי המתפללים ובעיקר המתפללות. טוב שהממשלה שמה לזה סוף. לכולנו מגיע להתפלל בלי הפרעות ופרובוקציות."

"הכותל המערבי הוא הסמל הכמעט אחרון של אחדות העם היהודי. הוא מאחד את כולנו," אמר ד"ר שמואל (אירבניג) ליבוביץ יו"ר עם אחד. "לצערנו בשנים האחרונות בחרו נשות הכותל לפגוע במרקם העדין של הכותל ולהפוך אותו לזירת מאבק. אני שמח שהממשלה עומדת לשים לכך סוף".



0 תגובות